Oslo Karateklubb 50 år!

Lørdag 21. september feiret vi Oslo Karateklubbs 50-års-jubileum med en flott konkurranse, et finaleshow og en storslagen fest!

Dagen startet tidlig med Norwegian Open. I dameklassen stilte Celine Andersen (Skien Nanbudoklubb), Ruth Larrosa (Nanbudo Sakura), Sofie Kløcker (Grenland Nanbudoklubb) og Maria Hansen (Oslo Karateklubb). Alle damene stilte i både Ju Randori og Kata. I herreklassen for Ju Randori stilte André Skjølsvik (Grenland Nanbudoklubb), Regash Khalil (Oslo Karateklubb), Tor Kele With-Tande (Skien Nanbudoklubb) og Carlos Rodriguez Barat (Nanbudo Sakura). I Kata var det disse herrene som stilte: André Skjølsvik, Christian Engø (Oslo Karateklubb), Tor Andre Sunde (Oslo Karateklubb), Tor Kele With-Tande, og Carlos Rodriguez Barat.

Alle utøverne gjorde en fantastisk jobb! Resultatene ble slik:

Kata Damer:

1. plass: Celine Andersen.
  2. plass: Ruth Larrosa.
  3. plass: Sofie Kløcker.

Kata Herrer:

1. plass: André Skjølsvik.
  2. plass: Tor Andre Sunde.
  3. plass: Carlos Rodriguez Barat.

Ju Randori Damer:

1. plass: Celine Andersen.
  2. plass: Ruth Larrosa.
  3. plass: Sofie Kløcker.

Ju Randori Herrer:

1. plass: Carlos Rodriguez Barat.
  2. plass: Tor Kele With-Tande.
  3. plass: André Skjølsvik.

Etter konkurransen ble det holdt et finaleshow! Her viste vinnerne av begge Kata-klassene, og de to beste i begge Ju Randori-klassene, seg fram for publikum. Etter superfinalen holdt barn og ungdom fra Oslo Karateklubb en oppvisning. I tillegg viste Tor Andre Sunde og Roald Thorsen seg fram i en kumitekamp! Det ble et spennende show, med god stemning takket være tilskuerne. Tusen takk til alle som kom for å se på! Etter superfinalen var det en seremoni for utdeling av premier og priser, hvor Bjørn Tommy Nyborg, leder av Oslo Karateklubb, ble tildelt det første æresmedlemskapet noensinne! Etter mange år med trening, instruering og ledelse av klubben, var prisen velfortjent.

Etter konkurransen og finaleshowet ble det stelt i stand til stor fest. Her var det god stemning, god mat, og enda flere priser måtte deles ut! Tor Andre Sunde ble også tildelt pris for æresmedlem i Oslo Karateklubb.

Jubileet hadde ikke vært like bra uten alle som hjalp til. Oslo Karateklubb vil takke nanbudoklubber som stilte med utøvere, dommere, sekretariat, og andre som hjalp til fram til og i løpet av dagen. Takk til festkomiteen, servitørjentene, og alle andre som bidro til å gjøre festen super! Sist men ikke minst, hjertelig takk til Ove Gusevik, som har stått for arrangeringen av hele jubileet!

Vi kunne ikke ønsket oss en bedre 50-års dag!